14 października 2022 r.
Dlaczego tak tanio? Dlaczego tak drogo?
Dlaczego tak tanio? Dlaczego tak drogo?
Cena jest jednych z ważniejszych kryteriów podejmowania decyzji w procesie zakupowym. Wiemy, że zależy od siły popytu i podaży rynku, że wartość przedmiotu to nie jego cena a nominał za jaki klient jest skłonny go nabyć.
Definicji wartości i ceny jest wiele, chyba nie ma sensu ich tu przytaczać i o zgrozo polemizować.
Prowadząc swój biznes ustalamy pewną politykę cenową, grupy odbiorców i nazwijmy to stopień ekskluzywności swojego asortymentu. Niektórzy sprzedają tanio i w dużych ilościach towar pierwszej potrzeby, inni rzadkie i drogie dobra luksusowe. Bardzo często w ofercie firm znajduje się asortyment dla różnych grup odbiorców. Ponoć kluczem jest dobra segmentacja i trzymanie się wytyczonej polityki. Wyobraźcie sobie, że znane nam ekskluzywne marki torebek, takie jak np: Chanel, Hermes, Louis Vuitton, Gucci czy Fendi wprowadzają dziś na rynek torebki o wartości 100zł. Ich marka przestaje byś synonimem luksusu. I mimo oszałamiającego zainteresowania wśród potencjalnych, mniej zamożnych klientów - w dłuższej perspektywie firmy najprawdopodobniej straciłyby swój prestiż i pozycję.
Jak widać oferowana cena towaru to nie tylko kalkulacja wartości na podstawie kosztów zakupu materiałów, wytworzenia, dystrybucji i reklamy, skłonności klienta do zakupu, ale również ogromnie ważny element gry rynkowej i budowania obrazu marki.
A jaka jest nasza polityka? Nasza polityka jest taka, że nie wszystko co drogie musi być dobre, dlatego w pierwszej kolejności uwagę zwracamy na jakość i funkcjonalność. W naszych klientach widzimy samych siebie, dlatego szanujemy Państwa portfele.